Det är viktigt att du som medlem ansöker om tillstånd att hyra ut din bostadsrätt i andra hand. All uthyrning ska godkännas av styrelsen i förväg.
Enligt våra stadgar och ordningsregler ska andrahandsuthyrning vara godkänd av styrelsen. Föreningen beviljar tillstånd för max ett år, sedan måste en ny ansökan skickas in om andrahandsuthyrningen ska fortsätta. Styrelsen har beslutat att ta ut en avgift om 10% av ett prisbasbelopp vid godkänd ansökan. Avgiften läggs på avin från Fastum för aktuell period.
Läs noggrant igenom innan ni ansöker om uthyrning av ert boende, kontakta oss gärna om några frågetecken kvarstår.
Ansökningsblankett samt regler finns i de separata dokumenten här på sidan. Om du surfar med Chrome eller har Adobe Reader installerat så kan du fylla i blanketten direkt på datorn. Då slipper du skriva för hand, men för att posta ansökan måste du ändå skriva ut och signera blanketten innan du skickar den till föreningen. Det går också bra att scanna/fota dokumentet och mejla till .